tisdag 8 december 2009

Sommaren efter 9:an

idag vaccinerade jag mig! sen var jag på 90-årskalas! och snart är det nobelfest! madeleines kille, men inte victorias får gå. jag har bara läst tre nobelpristagare innan de fick litteraturpriset av nobel. lessing, camus och den kanske första bloggboken läste jag sommaren efter 9:an. müllers hjärtats djur är som en grab’n’gopocket men hon är bra mycket bättre på originalspråk och framförallt beundransvärd som debattör. och snygg. redan innan jag såg pamuk med horace engdahl på bokmässan i göteborg borde jag satsat pengar på att han skulle få priset.

lite nytt göteborgst för det. och gammalt (från sommaren efter 9:an)!



1 kommentar:

  1. jag läser din blogg. :) Läser du min? Taskigt att inte Victorias fästman får gå. kram /Fanny

    SvaraRadera