lördag 12 december 2009

Lala



blue christmas är bäst med elvis!

allt finns med på lala. så mycket indie och elvisretrospectrat good rockin' tonight som kommit ut nu. namnet lala är så bra. det är väl fint att apple köper ett namn som funkar lika bra som microsofts alla geniala namnval, tänk word. i är bra också och sött men det gör en inte glad.

(500) days of summer
gör en glad! ledsen också, men väldigt mysig och indie är den. kronologin är bruten och ibland är det två fönster och Joseph Gordon-Levitt & Zooey Deschanel är olika mycket kära och lyssnar på the smiths och jobbar på ibm-datorer och så finns en musikalscen! det är årets bästa film tycker jag, bättre än inglourius basterds , fast alla har inte haft premiär än. a serious man går inte upp förrän julhelgen, familjefilm?

jag har annars inte sett mer än en indiefilm i år, brief interviews with hideous men som var väldigt bra som formexperiment. att john krasinski var där var festligt, men inte som när carolyn cassady inledde en visning på cinemateket. det är nog de två gånger jag gått på bio själv i hela mitt liv. förresten! en gång i spanien också. det är ganska svårt att gå på bio i andra länder. där gick jag in i salongen fast föregående visning inte var över. dessutom med en kaffe. det var inte okej. men jag förstod hela filmen! i amerika köas det utanför biografen och så får man sitta var man vill i salongen. med sitt kaffe! i tyskland är det öl som säljs. och söta popcorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar