söndag 6 december 2009

For information in English please contact the busdriver

Jag önskar er en trevlig resa mot Bagarmossen. Vår busschaufför var en glad prick som drömde om att flyga charterplan. 6 grader på ankomstdestinationen. Glöggen där var het och portvinet sött som årets enda lussekatter med ett helt paket saffran i degen. Afghanistan kanske lyckas bra med sin saffranskörd nästa år.



Konstfacks julmarknad var trevlig förstås, men inte lika färgglad som de senaste åren. Nyrave är inte inne längre. Det är verkligen en trendbarometer den där julmarknaden. Traditionella tryck och teckningar stod den svenska snygga medelklassungdomen för. Jag önskade mig armband, örhängen och broscher. Jag fick tre appleäppelklistermärken. Utbytesstudenterna var mest nyskapande. Owen & Lucia sålde en julröd metalladventssljusstake med plats för åtta ljus i fyra klossar. Maki Okamoto var cool också liksom bestick och barbieljusstakar. ÅK UT OCH KÖA! Men köp inte den svartguldblanka trekantiga rosettbroschen för hon har limmat ihop den med superlim. Egentligen är den krossad i tre bitar. Jag tog upp pengarna och exakt en sekund innan new waveskatten skulle byta ägarinna krossades den mot betonggolvet.

Jag är så himla glad att äppelcidervinägern inte krosssades mot golvet när jag slog huvudet i kökshyllan på morgonen, att bara kaffekokarna föll. Idag dricker jag kaffe ur termos. I går kväll på Strand drack jag en Brooklyn Lager och den var väldigt god i Sverige också. Vi var där och firade Karins 29-års dag för Jon vikarierade på en kändis-spelar-skivorklubb. Han borde spela jämt!

Och Strand har ju julloppis idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar